måndag, mars 19, 2007

damfotbollare

Jag grubblar i dagarna mycket över alla fotbollspelare i kvinnolag. De spelar många övningsmatcher nu. De är nog hårdare än mansfotbollspelare. Om jag hade förmågan att prestera ordrader som beskrev min imponering av dessa idrottare!

Mansfotbollare kan hämta mycket pengar. Kvinnofotbollare kan inte hoppas på pengar. Men grusplaner är lika hårda mot deras knän och vädret är lika ohyggligt kallt när de springer i många åttor i mörkret på vintern. Därför grubblar jag att damfotboll är en tuffare idrott.

Dessutom är damspelare mycket jävla coola.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Har jag faktiskt tänkt på också... Vad är det med tjejer som spelar fotboll på högre nivå? Männen kan ju som du säger tjäna pengar och nå ära och berömmelse - men vad får tjejerna?

Jag antar att dom får en massa saker som vi andra dödliga inte märker eller förstår... men ändå... man vill ju ha lön för mödan, och det är inte alltid det räcker med "äran" som pris.

3:28 em  
Anonymous Anonym said...

Men hallå eller? Kvinnor får ställa upp precis lika många kalkyler som sina manliga kolleger, skriva precis lika många artiklar, torka lika många pensionärsrumpor etc etc.

Varför får inte tjejer det de alltid har förtjänat och alltid förtjänar?

9:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home