söndag, juni 18, 2006

siare

Tidningarnas bevakning av VM har jag diskuterat i Metro, men vad håller TV på med? De har folk som kommenterar hur spelarna ser ut när de går ut ifrån bussen. De uttalar sig också om spelarnas psykiska status med större säkerhet än någon psykolog skulle göra, och en reporter sa just att det vilade en förbannelse över det franska landslaget.
    Jag är inte säker, men jag tror inte att någon av dem är psykologer eller voodoopräster. De måste alltså ha förmågan att läsa tankar via tv-bilder. De är alltså medium. Mediamedium.
    Eller så är jag naiv. Det är det inte meningen att man ska ta dem på allvar. Man ska bara lyssna på sagorna.

Jag måste sluta. Mats Hård kom just in, läste över axeln, skakade på huvudet och skrattade. Och nu har han gått ut i köket och letar i skåpen.