fredag, juni 09, 2006

Ica

Var nere på ICA i morse. Köpte dyrt kaffe. Både bönor och malet. Jag unnar mig.

Personalen var iklädda gula fotbollströjor. Jag blev tvungen att säga att de var fina. – Det förtjänar ni om ni måste spöka ut er för att jobba, sa jag.
Tjejen i kassan tittade upp:
– Än så länge behöver vi inte måla oss i ansiktet i alla fall. Det kommer nog.
Jag tror att personalen på mitt ICA gillar mig trots allt. De vet hur jävligt det kan vara.

Mats Hård kan inte vara tyst. Han bankar på dörren hela tiden och vill in. Jag har sagt att jag skriver om en annan kille nu och att han får lugna sig men han är inte den typen. Det borde jag veta.
    Jag orkar inte stå emot. Jag har bestämt att unna mig lite Mats Hård under VM. Samtidigt ska jag skriva mycket annat. Det kan bli komplicerat.