fredag, september 15, 2006

Åter till skrivbordet

Arbetar hårt för närvarande. Olika uppdrag tar all tid. Försummar mina vänner.

I morgon ska jag åka till Gävle. Jag var lite packad här om natten när jag beställde biljetten så avresan såkade bli 07.00. En dag i Gävle. Kan bli spännande.

Lyssnade på Lou Reed i eftermiddag. Skivan har varit försvunnen hela sommaren. Wild Child. Det känns som om allt du behöver veta finns där. Just nu.

Känns som om hela landet är i en enda konflikt. Har undersökt möjligheten att avsäga sig sin rösträtt. Inte för att jag vill, men för att jag vill veta.
Verkar omöjligt utan att avsäga sig medborgarskapet. Tydligen är rösträtten en skyldighet. Är det också en skyldighet att se TV-debatter? Med tanke på vad man ser från TV-soffan är det kanske inte konstigt om många väljer att ligga där på söndag istället. Då är det garanterat debattfritt.

Fingret är läkt. Nästan. Det ger mig ibland en kittlande smärta som känns som elektriska stötar.