fredag, mars 23, 2007

Kan vi inte alla hata telia

... en stund.
I en månad har jag väntat på telefon och bredband. Varje gång jag ringer är det olika saker som gör att de inte skickat sina varor, och varje gång sitter en stackars människa som säger att hon ska skicka ett mejl till någon annan stackars människa på samma företag och att det är jättetråkigt att jag är besviken och att jag känner som jag beskriver att jag känner. Vad hjälper ett mejl? Ska jag bli glad av det? Jag kan inte mejla från min dator men telias kundtjänst har mejlat till varandra. Wow! Nu lär det hända saker!

– Ge mig ett skäl till att jag inte ska säga upp den här tjänsten nu? sa jag.
– Det är tråkigt om du känner så, sa hon.
– Jag vet, sa jag. Det behöver jag inte dig för att veta. Jag vill förresten inte ha medkänsla. Jag vill ha ett modem.

Deras jävla empati. De har fuckat upp, men jag framstår som den elake. Skjut den konsult som lärde dem att säga så. Sikta på knäskålarna. När han skriker vet du vad du ska säga:
– Det är tråkigt att du känner så. Jag kan bara beklaga.

Ringde förresten chefen för kundtjänsten och talade in meddelande på hennes mobilsvar. Sedan kände jag mig lite kluven. Jag vet att när modemet väl dyker upp kommer jag att glömma allt. Det är det värsta.

3 Comments:

Blogger Daniel said...

En gång väntade jag sex månader på ett abonnemang från Telia. Modemet hade jag då fått efter en månad. En gång satt jag i över en timme i telefonkö för att få veta vad problemet var, för att sedan bli nedkopplad "för att klockan blivit fem".

En annan gång flyttade jag telefonabonnemanget via deras hemsida, med påföljd att det blev avstängt på båda adresserna och jag uppsöka en teliabutik (jag kunde varken ringa eller använda nätet) för att få det öppnat. Sedan blev jag debiterad för att ha beställt flytten i butik, vilket var dyrare än på nätet.

Sedan dess är jag inte kund hos Telia, ens när jag egentligen tror att deras tjänst/produkt är bättre.

6:08 em  
Blogger xx xx said...

Tack dans, för att du delar med dig!

9:10 em  
Anonymous Anonym said...

Som om det bara vore Telia.
Jag bytte till Bredbandsbolaget, hemma. Både telefon och bredband.
Det jävlades som fan.
Jag var utan telefon i veckor.

Jävla bredbandsbolaget.
Men sen började det funka, så nu är jag nöjd.. :)

11:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home