torsdag, februari 08, 2007

Mera korv

Hur är det med korv på bensinmackar? Varför heter de så konstigt? Drivers dog?
Jag tycker att de där raka korvarna som rullar bakom glasrutan på till exempel OK ser ganska läskiga ut. Jag är inte säker men jag tror att jag en gång köpte en sån och den hade samma koncistens som klistrig mannagrynsgröt. Men jag är inte säker. Men det finns ju böjda också. Jag tror att de är bättre för de har inte legat och snurrat så länge.
Har mackkorvar lägre status än korv på gatukök? Jag tror det. Statoil känns inte som en riktig restaurang. Inte som Sibylla.

"Står i kön till en korvbar. Försöker finna gåtans svar." Mycket bra rad av Joppe Pihlgren.

4 Comments:

Blogger Daniel said...

Jag har sett benämningen "grullad korv" på de där sakerna. Med lagom stänk av förakt i rösten tror jag att det borde funka bra för en korvsnobb.

8:16 em  
Anonymous Anonym said...

De är såklart raka för att de ska kunna rulla länge. Men hur länge? 5 timmar? 10? En hel öppetdag? Längre...?

2:42 em  
Anonymous Anonym said...

När man är på turné så är det obligatoriskt med ett stopp på statoil, eller liknande mack, för att köpa korv, kaffe, tidning och eventuellt godis om man gillar det.
Korven måste man köpa. Inga undantag.
/Nicklas

9:27 em  
Anonymous Anonym said...

Jag vägrar i sten att köpa statoil- och pressbyråkorvar. Bakom detta ligger ungefär samma känsla som en gång (men inte längre) motståndet mot mikrovågsugn: "Mat ska lagas på riktig spis"!

En gång köpte jag dock korv med mos på en statoil. Moskonsistensen påminde om björnklister.

10:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home