onsdag, maj 02, 2007

CL

Okej. Jag hade fel när jag tippade Man U. Det blir repris på finalen 2005. Då Liverpool vände mot Milan. Grazie Liverpool stod det på husväggarna i södra Italien efter att engelsmännen vunnit över norditalienarna.

Vad är det med Henrik Strömblad? Vilken diagnos bör ställas på honom? Allt ska han kommentera och säga något om. Bäst är när han säger en sak, Glenn Hysén kommenterar och Henrik själv argumenterar emot sig själv och Glenn. Idag var han så i gasen att han kommenterade allt, varenda bildruta berättade han om. Ingenting fick vi se själva. Allt skulle sägas. Helst tre gånger. Det är som att han inte fattat någonting om sitt yrke eller om oss tittare. Tror han att vi är blinda och döva och dumma i huvudet? Klyschorna han använder är så många och frekventa. Jag tror inte han sa en mening utan att använda en sportkliché. Kvällens sändning borde undersökas av ett tvärvetenskapligt team bestående av språkvetare, medieexperter och läkare med kunskap om psykologi? narcissism? nervproblem? läkemedelsbiverknigar? jag vet inte allt. Det är TV-historia. Han är så konstig att han förtjänar en egen fakultet på universitetet.

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Han e jävligt babblig Henrik, kanske känner hans sig pressad att agera expert/bisittare/kommentator/Viasat reklam i ett? Jag menar, Hysén i all ära, men att fylla rollen som bisittare/expert/ex-pro gör han inte, Glenn känns mer som nåns farsa som får sitta och tycka utan att det egentligen ifrågasätts, mest på gamla meriter. I brittiska sändningar e ju bisittaren grymt bra på spelet. Vi e fast med; Glenn, vad tror du om 2a halvlek? "ja de la hu jämnt som helst, vi få la se.. nåt i den stilen. Förresten, Big up till Mats Hård! Jag njöt verkligen av "Konsten att förlora" (boken). Härligt uppgiven, jag vill att mitt liv ska vara som den boken.

8:40 fm  

Skicka en kommentar

<< Home