tisdag, april 24, 2007

bloggar suger men motorcykel är bra

Jag har svårt för alla nya internetverktyg. Bloggar, MySpace och dessa. Jag finns där, men jag gillar det inte. Allt verkar gå ut på att synas så mycket som möjligt. Att ha så många vänner och träffar och kommentarer och länkar. Den som har mest är bäst.

Det är samma som i högstadiet. Det gäller att vara populärast. Och det blir man inte genom att vara smartast utom genom att synas och höras mest. Då blir man populär. Då syns man på olika sidor.

"I stadens vilda nattrafik där trivs ja allra bäst
Där gäller bara hålligång och vem som hörs och låter mest."

Aldrig trodde man att Dille Diedricson och Tobbe Ferms ord från Sommarnatt skulle vara de som bäst beskrev det intellektuella klimatet i den nya digitala debatten.

Jag blir sugen på att ta ut min motorcykel. Det är vår nu. Det luktar vitsippor längs vägarna. Om jag kör med visiret öppet kommer våren att träffa mig i ansiktet med en hastighet av 100 kilometer i timmen.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Syns du så finns du.
Men med bloggar som med allt annat - i längden är det kvaliteten och inte kvantiteten som räknas. jag är alldeles övertygad om det.

För inte är det dom som syntes och hördes mest i skolan som kommit längst i livet? Som är de allra mest spännande personerna att träffa på klassåterföreningsträffar?

Fan hur lät det där. Kommit längst... beror ju på vart man vill komma iofs...

10:35 fm  
Anonymous Anonym said...

Eller så är du bara avundsjuk på dem som har fler kommentarer och sidvisningar=)

Kom igen nu, detta är ett bra sätt att få skriva på även om man inte är journalist.
Framförallt om man knappt kan texta med vanlig penna heller..

/Nicklas

5:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home