fredag, april 20, 2007

Barnperspektiv och Thin Lizzy

Jag avskyr att skriva om saker i MEDIA! Men det är så mycket jag inte förstår.

I morgonens P1 sa en norsk barnsjukgymnast att det vore bra om föräldrar inte bara satt på kafé utan gjorde saker som fick barnen att röra på sig. Programledaren:
– Vet inte föräldrarna själva vad som är bäst för sina barn?
– Jo, sa sjukgymnasten, men föräldrarnas livsstil påverkar hur barnen mår.
– Är det inte större risk att alla råd bara gör föräldrar osäkra i sin föräldraroll och mår dåligt? sa programledaren, antagligen livrädd att stöta sig med alla politikst korrekta och egofixerade småbarnsföräldrar framför radioapparaterna.
    På det svarade sjukgymnasten att det är viktigt att föräldrarna mår bra, men att de bör ta med barnens perspektiv när de planerar sina aktiviteter.

På dörren till min bank står att de inte finns några pengar där inne, och en norsk sjukgymnast måste säga i svensk radio att det är bra om föräldrar försöker ha ett barnperspektiv.

Jag är en enkel man. Jag förstår Thin Lizzy. Lyssnar intensivt på dem just nu. The Rocker är så helt lysande grymt enastående. Jag förstår även ZZ Top. Och AC blixt DC.
– Gomiddag.