tisdag, maj 08, 2007

Luftens idé

Min son Sam, 6, har byggt en teater på förskolan. Han har jobbat med den i en månad, gjort grodor, svampar, pirater, robotar, vampyrer och målat kulisser. Efter hand har flera klasskamrater velat hjälpa till i arbetet och när vi pratade om vems teatern var frågade jag om det var hans idé.
    – Ja, sa Sam, eller nej, det var nog luftens idé. Jag skulle göra en fågel, men det blev en groda istället, men jag tyckte om den så jag gjorde en bild att ha bakom och den blev så spännande att jag måste fortsätta, och så blev det en teater.

Keith Richards ifrån The Rolling Stones sa en gång som svar på frågan hur han skriver sina låtar att det kommer sånger flygande i luften. Han måste bara plocka ner dem när de flyger förbi.

Jag tror att här finns något att lära sig.

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

En alldeles underbar beskrivning av din son!

Jag blir avundsjuk på resonemanget.

3:32 em  
Blogger HB said...

Häng på honom en tele och låt honom stå å tänja på vardagsrumsgolvet!

5:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home