söndag, november 26, 2006

Spökerier och Björk

Någon var här inne för att via en kommentar göra reklam för Björk Decembers arbete på bump.blogg.se
     Alltså det är en cool tjej! Jag såg en kvalmatch till EM-2000 hemma hos hennes morsa som jag jobbade med på den tiden. Det var den match när Henke och Andersson gjorde det enormt snygga nicktillnick-målet. (Kommer inte ihåg motståndaren just nu. Hjälp.) Kolla gärna in hennes sida.
     Björk bor i Sundsvall. Hennes hus, som de bodde i på den tiden, påminner om ett hus i den bok jag håller på att jobba färdigt. Troligen ligger det i närheten. Jag rotar inte i sådana saker.

Jag trodde att det var farsan som hade knasat till min dator. Eller inte trodde, men jag hade en känsla som jag inte kunde bli kvitt. Han var här i helgen och försökte koppla upp sin mobiltelefon mot mitt nätverk. Jag gick för att ta en eftermiddagslur när han satte igång. När jag vaknade var allt knas.
     Rent intellektuellt förstod jag att det inte var han. Men kanske hade hans mobil attackerat min router? Skrämt skiten ur den och fått den att dra sig tillbaka som en snigel i sitt skal? Kanske hade de 968 bilder från semester som han tankade över från sin mobiltelefon knäckt mitt system? Sådant har man läst om på internet.
     Efter middagen funkade skiten igen. Jag vet inte varför. Men jag önskar att jag var en sån man som inte tog sånt allvarligt. Att jag bara tänkte att det ordnar sig. Att jag inte genast letade efter en syndabock.


När jag tänker på saken önskar jag att jag brydde mig mindre om fotboll när jag var hemma hos kvinnor och deras blivande poeter till barn.