måndag, november 13, 2006

Fotbollsgalan

Jag sitter som i kramp. Redan när Gunvald Larsson började PRATA SÅ HÄR OM TEATER drog sig mina magmuskler samman. Vem talade om för Mikael Persbrandt att lägga ner rösten var det enda som krävdes? Var så chockad över galan att jag glömde namnet på MP. Blev tvungen att googla Gunvald Larsson för att hitta det. Plötsligt ser jag då att Mikael Persbrandt fyller år samma dag som jag. Jag har aldrig förstått honom. Han har något, men vad? I går, när jag såg honom på en löpsedel tyckte jag att han var lik mig. Vi har båda tätt mellan ögonen och menlös hy. Att jag skriver om Persbrandt beror på att jag inte orkar titta. Jag ligger under en filt och tittar bara fram under reklamen.

Jag skulle kunna fylla internet med åsikter om fotbollsgalan. Men låter bli. Det enda jag vill säga är: Varför kan man inte ta fotbollen på allvar? Varför måste man skoja?

Att TV4 vill göra narr av folk kan jag förstå. Det har varit deras grej från början. De tycker att de är roligast själva. Förnedring av vanliga människor är en stor del av affärsidén.

Men att de lyckas få Lagerbäck & Co. att skämta om konflikten med Zlatan och inte heller ta sig själva på allvar är förbluffande. Varför?

Intressant att se hur TV4 låter hänga ut Stefan Andreasson när denne är packad. Jag undrar om det var sådant deras tunge fotbollsreporter lärde Elfsborgs ledning när han för några år sedan mediatränade dem?


Kul att Lotta Schelin fick Diamantbollen.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag håller med, det finns spaltmeter att skriva om pågående gala. Och då menar jag inte bara "benchocken" som kvällstidningarna redan snappat tag i.

9:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home