lördag, november 25, 2006

uppgraderad

Överväger att bygga mig en hemsida. Funderar på vad den borde innehålla, förutom en blogg. Förslag mottages.

Ett av mina fans skriver att hon ibland väljer böcker utifrån vilken färg de har på ryggen. Det är intressant. Hennes nästa skulle vara grön, skriver hon. Jag tycker det verkar vara ett bra sätt att bryta mönster.

Tack vare en uppgradering ser sidan numera annorlunda och förjävlig ut. Död åt uppgraderingar.


Jag föredrar ordet fans. Läsare kanske är bättre, men jag gillar tanken på att någon skulle ha en halsduk eller tröja med mitt namn på. Läsare har inte det.

Jag rekomenderar alla att ge bort en grön bok i julklapp. Senast igår ringde en kompis och sa att han borde läsa min bok eftersom en kollega sa att det var "den bästa jävla boken" han läst. Att vi känt varanda länge har inte gett honom samma idé. Sådant förstärker min känsla av att jag är bättre som text än som levande människa.

2 Comments:

Blogger Unknown said...

Frågan är då om det är benämningen som avgör om vi bär halsduk eller tvärtom.

Oavsett borde väl sidan åtminstone innehålla en webbutik.

11:29 fm  
Blogger xx xx said...

Halsduk eller inte. Var och en får bestämma vad han eller hon vill kalla sig. Den som skrev om böcker är dock ett äkta fan. Definitivt halsduk, skulle jag säga. Matchtröja och ölglas också. Kanske är det lämpliga artiklar för webb-shopen, förresten?

8:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home