torsdag, oktober 12, 2006

de fixar det nog, med jobb och jobb och jobb

När jag dör kommer jag att kunna se tillbaka på ett liv på en kontorsstol. Jag har nog suttit mer på en kontorsstol än jag haf sex, ätit eller tittat på himlen. September och oktober kommer att gå till historien som de månader då jag jobbade mer än någonsin.
Men så blir det också himla bra!

Om en forskare från yttre rymden studerade mig skulle han konstatera att människan ägnar sin tid åt att sitta på en stol, titta på en skärm och irritera sig på saker som händer på skärmen. Ibland går människan till ett stort vitt skåp. Öppnar en dörr och suckar.

***

Idag bakade jag bröd. Vetemjöl special med fullkorn är inte så dumt. Smakar bra och är ganska lätt att knåda till en bra deg. Rekommenderas för den som inte orkar blanda själv.

***

EM-kvalet kan gå Sveriges väg även i fortsättningen. Lagerbäck måste fortfarande skaffa fler stabila backar. De kan heta Antonsson, Svensson eller Stenman. Själv tror jag att en av dem mycket väl kan komma att heta Jönsson.

Mellberg är en gåta. På planen är han ingen ledare, på träning slåss han och när han är ledig går han på krogen. Hur kunde han någonsin bli lagkapten? Jag undrade då, jag undrar fortfarande.

”Hej pappa, jag är petad.” Kim Källström i telefon till sin pappa efter beskedet om att Anders Svensson skulle spela på ”hans” plats. Har svårt att höra Jonas Thern säga så.