tisdag, november 28, 2006

Arbetsrapport

Jag genomförde igår en mycket lyckad operation. Patienten verkar ha överlevt än så länge och mår efter omständigheterna väl. Jag ska på´t igen.

Elfsborgare på internet är mycket förgrymmade över att TV-sporten endast nämnde de två Stockholmslagens matcher i Royal League i Söndags. Jag är mest konfunderad över att Jane Björck är tillbaka i studion. Jag kan inte komma på om det är något nytt och det oroar mig. Jag måste ringa min kompis Jocke. Han är TV-sportslav.

(På vägen hem från förskolan i morse såg jag en lantmätare. Han stod vid den grå vägen i sina självlysande kläder. När jag passerade krängde han på sig en gul ryggsäck som liknade en fyrkantig låda. Antagligen var den full av komplicerad lantmätarapparatur. Han fällde ihop ett gult stativ, tog det under armen och började att gå.
    Innan jag hunnit börja arbeta hade han varit uppe och gjort mätningar och beräkningar över området där jag bor. Lantmätare verkar röra sig i gryningen.

Jag kan absolut inte förklara varför jag känner mig tvingad att nämna detta eller varför jag skrivit inom parentes.)

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men visst är det fascinerande med tanken att medan vi ligger och sover så finns det tusentals människor som utför en massa arbetsuppgifter vi knappt har en aning om att de existerar eller varför.

Och så ser vi det plötsligt, världen vidgas en aning i vår vardag och en parentes uppstår.

10:24 fm  
Blogger xx xx said...

Frågan är vad jag gjorde när Jane Björck kom tillbaka. Enligt Jocke har hon varit här i månader. Han vet sånt. Jag kollar numera för mycket av min sport på internet. Björck är skitbra.

1:18 em  
Anonymous Anonym said...

Hm... vem är då Jane Björck? Jag får väl googla och se om jag kan vidga min värld i denna fråga!

9:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home