onsdag, december 06, 2006

100 skäl ... #8

Skickade ut inbjudningar till en glögg igår. Om någon tyckte internet var trögt berodde det på att min bilaga var lite stor ... Min fru och jag diskuterade vilka vi skulle skicka till (vi glömde säkert några, förlåt). Ett namn dök upp som vi visste inte kunde komma.
– Bra sa jag, då skickar vi till dem. Finns det fler vi kan skicka till som vi vet inte kommer?
– Varför då, sa min fru.
– Det ser ju bra ut, och så blir det ändå inte för mycket folk, sa jag.
– Men det är ju öppet hus, sa min fru. Vi vill ju att det ska komma mycket folk.
Hon förstår inte sånt där.

Jag har inte sett någon lantmätare på en hel vecka, men det finns inga indikationer på att de skulle vara döda. Jag läste på ett forum att lantmätare kan vara försvunna från ett område i dagar eller veckor för att sedan dyka upp som om inget hade hänt.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Intressant det här med lantmätare. Minns du att vi hade en vikarie på radion som egentligen var utbildad lantmätare? Jag försökte fråga honom vad en lantmätare egentligen gör men lyckades inte riktigt förstå det. Jag är inte så snabb jämt. Förstår inte allt.

2:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home