onsdag, december 13, 2006

Taylor made

Jag har köpt en ny gitarr. Det är en Taylor GB110 som jag fick till ett vrakpris. Därmed har jag uppfyllt ett av de tre nyårslöften jag avgav i Aftonbladet inför året. Det andra var att genomföra 120 träningspass. Det gick åt helvete eftersom jag varit sjuk hela hösten. Det tredje kommer jag inte ihåg.
     Nu spelar jag alla Ryan Adams-låtar jag kan och några jag inte kan. Jacksonville Skyline är en liten sak jag önskar att jag hade gjort själv.
     Gitarren låter mycket bra. Den har en distinkt ton med bra bas. Den är lättspelad med skön hals, men den är ganska petig med fingersättnignen, vilket avslöjar min rätt usla teknik.
     Sedan jag skar mig i somras har vänster pekfinger varit löjligt känsligt och förflyttningar längs strängarna gör förbannat ont. Men gitarren är här för att stanna. Jag ställer därför ett ultimatum till min kropp: bilda en valk eller lev med smärtan.