måndag, januari 08, 2007

Han är kung

Vissa får en andra karriär. De är först talanger, sedan står det still ett tag och så kommer de tillbaka och utför sitt allra bästa arbete i karriären. Idag hyllar jag en sådan man.

Med en ovanlig och långhårig frisyr och en lysande talang tog han världen med storm i 20-årsåldern, sen räknades han ut under flera år innan han kom tillbaka och dominerade, och 35 år gammal stod han på topp igen.

Elvis Aaron Presley föddes 8:e januari i Tupelo Mississippi. Grattis på födelsedagen! Han skulle blivit 72 idag om han inte hade valt att spela med djävulen.

Jag spelar Patch It Up, I´ve Lost You och liveversion av Suspicious Minds och i eftermiddag ska jag dricka en öl till hans ära. Eller ta en Cheesburgare. Jag tänker dock inte låta honom vila i frid. Hans ande svävar över sidorna i min nästa bok.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Varför inte en grillad jornötssmörsmacka med bananer, dagen till ära?

2:33 em  
Blogger xx xx said...

Bra idé, men en pint amfetamin känns mer lockande så här måndag eftermiddag.

2:53 em  
Anonymous Anonym said...

Strålande inlägg. Det värmde. Ibland kan man känna sig lite ensam som Elvis-diggare 2007 (även om det förstås finns miljontals).

8:14 fm  
Blogger xx xx said...

You´ll never walk alone, Peter!

11:20 fm  

Skicka en kommentar

<< Home