måndag, januari 08, 2007

Hi hi to hell

Hittade en blogg (som jag inte länkar till eftersom jag inte kommer ihåg adressen) men den handlade om sex och var skriven av en kille. Men det som var problemet var att han skrev "hi hi" efter flera meningar. "Titta vilka söta dildosar. Hi hi!"
     Alltså. Jag är för Du-reformen, jag är mot Ni-andet och jag är så språkligt liberal att Fredrik Lindström framstår som Katarina Grünbaum i jämförelse. Jag är för sexuell frihet och jag är för jämställdhet. Jag försöker göra mitt för den politiska korrektheten: mitt barn, tillexempel heter Sam, vilket är både tjej och killnamn, han har långt hår och när vi är på NK så kallas han "flickan" av främmande personer. Jag fnyser åt dessa fördomsfulla typer och älskar att han var lucia i luciatåget med krona och rött band. Var gärna queer, utmana gärna och förändra våra roller, blanda stora och små bokstäver, skriv på vilken dialekt eller slang ni vill, jag är med er hela vägen och vinkar med flagga. Men alla har en gräns och när jag läste den där bloggen hittade jag min.
     Så här ska det vara: Kvinnor får skriva "hi hi". Killar får skriva "ha ha" eller "he he" men inte "hi hi". De får inte heller skriva "ti hi". Observera: de får gärna säga det, de får bara inte skriva det.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Benägen att hålla med...

Min yngste son var för övrigt Lucia när han var mindre, och hade långt ljust hår. :)

Och båda mina söner har ständigt kallats för "hon" eller "flickan", och jag blir sur och irriterad, samtidigt som jag kom på mig själv häromdagen med att utgå ifrån att ett barn med långt lockigt hår var en flicka... hmm...

4:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home